Cupcakes cu merisoare si glazura


V-am tot promis ca mai vin si cu retete, nu doar cu urari, asa ca azi execut :)

Am adus reteta de cupcakes cu merisoare si glazura de ciocolata, care au stat pe masa noastra de Craciun. Alaturi de o rulada cu gem de gutui si nuci.

Le-am facut pentru prima data in afara bucatariei mele, asa ca am avut emotii.E drept ca mi-am luat mixerul, tava, hartiutele, dar imi era teama sa nu am surprize la copt, fiindca sunt invatata cu aragazul meu :)

Rezultatul a fost foarte ok. Au iesit perfecte, pufoase, rumene,exact cum imi doream, asa ca 'thumbs up' pt cuptorul soacrei mele :))

Am folosit (pt 24 cupcakes) :
  • 6 oua, 6 linguri de ulei, 10 linguri lapte, 10 linguri de zahar, 14 linguri faina, 1 praf de copt, 1/2 esenta de rom, 1 plic zahar vanilat, coaja de la o jumatate de lamaie, 1 ciocolata cu lapte, 100 g merisoare, putina nuca macinata, un praf de sare.
Trebuie sa tinem cel putin o ora toate ingredientele la temperatura camerei pentru un rezultat cat mai bun.

Ouale se separa si albusurile se bat mai intai spuma cu un praf de sare. Apoi se pune zaharul si zaharul vanilat treptat si se mixeaza pana cand devin consistente si nu se varsa daca intoarcem castronul :D

Se adauga peste ele galbenusurile, apoi uleiul, laptele si se mixeaza.

Incepem apoi sa punem faina, cate 1 - 2 linguri si mixam bine. Adaugam si praful de copt.

La final punem merisoarele, coaja de lamaie si mai amestecam putin cu o spatula, nu cu mixerul.

In formele pt cupcakes asezam hartiutele pt copt si le umplem 3/4 cu aluat.

Punem tava la cuptorul preincalzit la foc mic, timp de maxim 20 de minute.

Dupa primele 10 min ele deja se umfla, iar in urmatoarele 10 min prind o culoare rumenie frumoasa.

Este bine sa nu deschidem cuptorul in primele 10 min, dar apoi trebuie sa le supraveghem, sa nu cumva sa se arda, in functie de flacara cuptorului vostru.

Se scot usor din tava cu ajutorul unei manusi de bucatarie si se aseaza pe o alta tava normala sau pe un gratar sa se raceasca.

Glazura o pregatim simplu din ciocolata topita pe bain marie cu putina esenta de rom.

O punem calda peste cupcakes-urile care s-au racit intre timp. Mai presaram putina nuca macinata deasupra si gata desertul.

Combinatia cu merisoare a urcat imediat in topul meu, la favorite ... gustul dulce-acrisor e divin. Se pot decora si cu frisca sau crema de unt in functie de preferinte.

Pofta buna si gatiti cu spor!!

12 Response to "Cupcakes cu merisoare si glazura"

  1. Simona says:

    Super arata!

    Daca ai facut 24 de bucati, sigur pot servi si eu cu incredere vreo doua. Cit despre retete... poate imi dai brinci sa ma apuc si eu sa mai scriu cite ceva. Pupici !

    Danutza says:

    Merci mult Simo! Pup :*

    Danutza says:

    Daniela, draga mea, chiar si 3-4 poti sa servesti :P

    Cam greu cu scrisul, pana ma apuc, apoi merge treaba repede :))

    Pupici :*

    Irezistibile! Fur si eu una. :) Pup!

    Danutza says:

    Cu drag Alina! Pup :*

    Mimmi says:

    La multi ani !
    Te astept cu o reteta de muffins sau cupcakes la concursul organizat pe blogul meu !
    http://www.bucatepealese.ro/concurs-razboiul-brioselor/

    Danutza says:

    La multi ani!

    Iti multumesc mult pt invitatie :*

    Maria says:

    Cred s-a golit imediat farfuria, arata fantastic !

    Bune,foarte bune!
    Pup Danutza si LA MULTI ANI!!

    Danutza says:

    Maria, multumesc! Am avut 3 farfurii si chiar au fost cele mai papate dulciuri de Craciun :)

    Pup:*

    Danutza says:

    La multi ani! Pup cu drag, Lulu :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.