Pui cu fructe uscate si sos


Daca v-ati plictisit de clasicul si banalul pui (piept de pui) si vreti sa-l incercati intr-o reteta gustoasa, cea pe care v-am adus-o azi e alegerea perfecta!

Este o reteta delicioasa cu pui si fructe uscate scaldate in sos dulce-acrisor. E o combinatie excelenta de arome, toate intr-o singura farfurie. Este genul de preparat pe care il faci rar, dar pe care il savurezi din plin :)

Eu am ales ingredientele strict in functie de preferintele mele si am incercat sa le combin astfel incat sa am un gust echilibrat dulce-sarat-acrisor. Voi le puteti pune in cantitatile dorite si astfel alegeti gustul care doriti sa predomine.

E o reteta de toamna-iarna :) Are prune uscate, merisoare confiate, nuci, capere, caise deshidratate, dar se pot pune si migdale, caju sau alune de padure :)

Am folosit:
  • 1 piept de pui (500 g), 200 g prune uscate, 60 g caise deshidratate, 100-130 g miez de nuca, 70 g merisoare confiate, 70 g capere, 1 ardei kapia, 1 lingurita boia dulce, 2 linguri ulei de masline, oregano, piper, 2 linguri ketchup de casa picant, 2 linguri sos de rosii, sare, 1 lingurita otet balsamic, 1/2 lingurita curry.
Pieptul de pui il cumpar de obicei dezosat si fara piele, asa ca nu-mi ramane decat sa-l spal, sa-l las la scurs si apoi sa-l portionez.

Pentru aceasta reteta l-am taiat pe jumatate, pe lung. Am pus pe fiecare jumatate sare si oregano si l-am prajit pe ambele parti intr-o tigaie antiaderenta, unsa cu un strop de ulei de masline. Spre final am pus ardeiul kapia taiat julienne in jurul bucatilor de pui din tigaie si am mai lasat 2-3 minute pana ce ardeiul s-a copt usor.

Intr-o alta tigaie (de preferat mai adanca) am pus miezul de nuca taiat in bucati. Am copt timp de 3 minute, apoi am scos miezul de nuca pe o farfurie.

In aceeasi tigaie am incins 2 linguri ulei de masline si am pus il el curry, boia dulce, otet balsamic (aveti grija la aburii formati), apoi sosul de rosii si ketchup-ul picant.

Am lasat timp de 1 minut, apoi am pus prunele, caisele, merisoarele si nucile coapte. Am pus putina sare si piper.

Dupa aprox. 4 minute am pus caperele si am mai lasat 2 minute.

Am servit pieptul de pui alaturi de ardeiul kapia copt si de sosul dulce-acrisor cu fructe uscate.

Este o reteta ideala pentru iubitorii combinatiilor de carne-fructe. Am avut alaturi salata Waldorf, insa merge orice fel de salata fresh langa acest fel de mancare.

Pofta buna!

0 Response to "Pui cu fructe uscate si sos"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.