Fasole cu carnati

By http://retetegg.blogspot.ro/

La multi ani, dragi romani! La multi ani, Romania!

Nu se putea sa nu marcam intr-un mod cat mai specific ziua nationala a Romaniei, decat cu o fasole cu carnati.

E adevarat ca avem si noi cateva feluri de mancare specifice pe care au ajuns sa le cunoasca si sa le aprecieze si strainii! Mie imi plac cam toate, fie ele sarmale cu mamaliguta, mici, fasole cu carnati sau ciolan, cozonac, slaninuta afumata, toba, ciorba de perisoare, bulz, magiun de prune ... mmm as putea sa tot enumar pana maine si sa nu ma satur :))

Dar zic mai bine sa servim o fasole scazuta, insotita de carnati de casa usor afumati si de muraturi gustoase. Nu lipseste nici vinul rosu :) Musai toate sa fie facute in casa, ca doar noi romanii avem cele mai pricepute gospodine :))

Am folosit:
  • 500 g fasole boabe, 2 cepe, 1 morcov, 1 ardei, 2-3 linguri bulion de rosii, 2 rosii decojite, 3 catei de usturoi, 1 crenguta de cimbru, 1 foaie de dafin, 2-3 boabe de piper, 1 lingurita boia dulce, sare, piper, patrunjel, 2 carnati de casa usor afumati.

Am pus fasolea de inmuiat vreo 2-3 ore, apoi am pus-o la fiert si am schimbat apa de 3 ori.

Cand fasolea fierbea in ultima apa, am pus morcovul si ardeiul curatate si taiate pe jumatate, boabele de piper si foaia de dafin.

Intr-o tigaie am calit ceapa tocata marunt, impreuna cu usturoiul tocat fin.

Am adaugat rosiile decojite si taiate cubulete, sare si piper.

Spre final am pus in tigaie si morcovul fiert scos din oala cu fasole si tocat marunt.

Fasolea am scurs-o de surplusul de apa, am scos din ea ardeiul (eu l-am pus doar pt gust, dar nu e neaparat necesar) si am adaugat peste ea prajeala de ceapa, morcov si rosii.

Am pus crenguta de cimbru intreaga (ca sa o putem scoate la final), bulionul, boiaua si inca putina sare.

Am lasat aprox. 25 de minute pe foc, amestecand sa nu se lipeasca.

La final am pus patrunjel verde tocat marunt si am oprit focul.

Am prajit repede si carnatii taiati rondele mai grosute.

Am servit fasolea impreuna cu felii generoase de carnat, muraturi excelente pregatite de mine si vin rosu de la tara :)

Un adevarat ospat de ziua nationala, zic sa ne fie de bine!!



8 Response to "Fasole cu carnati"

  1. Simona says:

    La Multi Ani!!! Un preparat delicios, specific romanesc!

    Danutza says:

    La multi ani, Simo! Daa, fasolea e preferata mea :D

    Unknown says:

    Delicoasa fasolea cu carnat, o mananc rar dar mereu cu placere! Pup

    Danutza says:

    Nici eu nu o gatesc des fiindca ai mei nu prea o vor, dar si cand fac mananc pe saturate :))
    Te pup!

    M-am ospatat pe cinste aici la tine!Te pup!

    Danutza says:

    Mihaela, ma bucur ca ai venit in vizita! Pupici :*

    Adrian says:

    cu siguranta asta e reteta de ziua nationala dar daca nu ai timp s-o pregatesti acasa, prin restaurante am observat ca s-a cam pierdut obiceiul.
    Multumim pentru reteta

    Danutza says:

    Probabil ca se mai serveste prin unele restaurante cu specific romanesc, desi sunt convinsa ca gustul nu se compara :)
    Mult spor!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.