Tort "Negresa"


Acum cateva zile am facut un tort foarte bun, ideal pentru iubitorii de multa ciocolata. Un tort negresa cu multa glazura si cu alune. O nebunie!

Este ideal pentru Craciun, fie ca il pregatiti in forma rotunda sau in tava clasica.

Am folosit:
  • 4 oua, 1 cana (250 ml) lapte, 200 g unt, 4 linguri cacao, 1 ciocolata cu alune, 300 - 330 g faina, 250 g zahar, 1 praf de copt, 1 esenta de rom, un praf de sare.
Intr-o cratita am pus untul, laptele si zaharul. Am pus cratita pe foc si am lasat pana s-au topit si omogenizat. 

Am adaugat cacao si esenta de rom. Am amestecat din nou si am mai lasat 2-3 minute pe foc. Nu trebuie sa fiarba, doar sa fie totul omogen si zaharul bine topit.

Din aceasta compozitie am luat 12-13 linguri si le-am pus intr-un bol.

Compozitia ramasa am lasat-o sa se raceasca, apoi am pus in ea galbenusurile si am mixat bine.

Albusurile le-am batut bine cu un praf de sare si le-am adaugat si pe ele.

A urmat faina si praful de copt. Amestecul trebuie sa aibe consistenta celui de chec la final.

Am tapetat o forma rotunda cu hartie de copt, am pus aluatul si am bagat in cuptor. Trebuie sa fie preincalzit, iar focul lasat pe treapta 2, adica mic spre mediu.

In primele 10-15 minute este ideal sa nu deschidem cuptorul.

In aproximativ 40 de minute blatul este gata, dar depinde si de cuptorul vostru. Faceti un test cu scobitoarea pentru siguranta.

Am scos blatul din forma si l-am pus pe o farfurie mare.

Am incalzit timp de cateva minute amestecul de unt, lapte, cacao si zahar oprit in bol. Cand a inceput sa fiarba am pus in el si ciocolata cu alune rupta in bucatele mai mici.

Cand glazura este omogena si inca fierbinte o putem pune peste blat. Se mai scurge putin pe margini de aceea avem nevoie de o farfurie mare :)

Daca doriti se poate insiropa blatul putin cu un sirop de zahar ars, insa pentru mine glazura a fost suficienta si a intrat destul de bine in blat :)

Alunele din ciocolata vor ramane deasupra tortului dupa glazurare. Daca nu va plac, folositi o ciocolata fara alune, noua ne place sa avem si ceva crocant de rontait impreuna cu negresa :P

Este un tort rapid, usor si bun! Merge decorat si cu frisca daca vi se pare prea multa cioco, insa isi pierde din farmec.


Va doresc mult spor la pregatirile pentru Craciun, multa rabdare si numai reusite in bucatarie!

15 Response to "Tort "Negresa""

  1. Super bun!Pup!

    Danutza says:

    Multumesc! Pupici :*

    Haplea says:

    Craciun fericit alaturi de cei dragi!!!

    Danutza says:

    Multumesc asemenea!! :)

    Anonim says:

    Sarbatori fericite !!

    Craciun fericit, cu bucurii si sanatate, alaturi de cei dragi !

    Danutza says:

    Sarbatori fericite! Va pup :*

    Cristina says:

    Cu siguranta imi place! Sarbatori fericite!

    Anonim says:

    Frumos si bun !
    Abia astept sa pui posturile cu ce ai pregatit de mancare sarbatorile astea de iarna, te urmaresc zilnic.
    La multi ani !

    Danutza says:

    Multumesc Cristina! Sarbatori fericite!!!

    Danutza says:

    Multumesc! :)

    La multi ani si sarbatori fericite!

    Sarbatori fericite draga mea, sanatate si toate cele bune!

    Danutza says:

    Sarbatori fericite si un an nou minunat! Pupici cu drag :*

    Merișor says:

    Familia mea adora negresele, deci acest tort cu siguranta este pe placul nostru!!!
    Sarbatori fericite in continuare!
    Pupici!

    Danutza says:

    Sarbatori fericite, draga mea! Pupici si un an nou minunat!! :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.