Tort de ciocolata cu visine



La multi ani tuturor sarbatoritilor de astazi! Am venit cu un tort savuros, cu multa crema de ciocolata fina si cu visine ... un deliciu!

Desi am mai facut crema de ciocolata si pentru alte torturi si prajituri, crema aceasta de ciocolata mi s-a parut cea mai buna ever si a fost bine pusa in valoare si de visinele dulci-acrisoare :)

Este un tort clasic, dar foarte bun si merita sa-l incercati si voi, cu siguranta o sa va placa! Merge pregatit si cu visine din visinata, din compot sau de la congelator :)

Am folosit:
  • crema de ciocolata: 400 ml lapte dulce, 250 g zahar, 3 linguri de cacao, 1 ciocolata cu lapte, 1 pachet de unt, 4 linguri de faina, esenta de rom.
  • visine, sirop de zahar (apa, zahar, esenta de rom)
Dupa ce pregatim blatul e bine sa-l lasam sa se raceasca inainte sa-l umplem cu crema. Eu l-am facut cu o zi inainte si s-a taiat mult mai bine asa.

Pregatim siropul cu apa si zahar puse pe foc sa dea un clocot, apoi adaugam esenta de rom si punem la racit.

Pentru crema punem intr-un vas 400 ml lapte si topim in el zaharul. 

Cand incepe sa fiarba adaugam cacao, faina si esenta. Omogenizam energic sa nu fac cocoloase. Eu folosesc un tel si amestec bine pana cand capata consistenta de budinca.

Luam crema de pe foc, punem ciocolata (de preferat o cioco de calitate superioara) si amestecam bine pana cand se topeste toata in compozitie.

Lasam si crema sa se raceasca, intai la temperatura camerei apoi la frigider 20 de minute.

Mixam untul spuma si adaugam peste el cate o lingura din crema de ciocolata pana cand obtinem o crema, fina, spumoasa si omogena.

O punem din nou la frigider 20 de min.

Blatul l-am taiat de aceasta data doar in 2 felii orizontale, l-am insiropat si l-am umplut cu crema de ciocolata.

La mijloc se pot pune visine fara samburi prin crema.

Deasupra am pus din nou un strat generos de crema si am decorat cu visine :)

Simplu, rapid, delicios! Musai servit rece de la frigider alaturi de oameni dragi :)


Pofta buna si weekend minunat!

6 Response to "Tort de ciocolata cu visine"

  1. O felie este pentru mine,altfel nu ma mai joc!Pup!

    Danutza says:

    Sigur ca da, cu mare drag! Pup :*

    Haplea says:

    Delicios acest tort!

    Danutza says:

    Multumesc Haplea :)

    Mmmm,ce bun trebuie sa fie!!o felie putin mai marisoara daca e cu cioco,te rog!!
    Pup Danutza!!

    Danutza says:

    Cu mare drag Lubita! Si cu multa cioco :)

    Pupici:*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.