Cozonac cu nuca si stafide






Mirosul de cozonac proaspat scos din cuptor este irezistibil. Nu este nevoie sa facem multi cozonaci sau sa muncim o zi intreaga la ei pentru ca pofta sa ne fie satisfacuta. Sunt suficienti 2 cozonacei rumeni si pufosi, umpluti cu nuca, stafide si cacao pentru ca sarbatorile sa ne fie imbracate in miros de cozonac delicios si cald!

Reteta este pentru 2 cozonaci. Daca doriti mai multi cozonaci, mariti cantitatile in functie de preferinte.

Am folosit:
  • Pt aluat: 1 kg faina (alba si cat mai buna 000), 50 g drojdie (adica 2 cuburi), 350 g zahar tos, 5 galbenusuri, 1/2 l lapte dulce, 2 lingurite sare fina, 150 ml ulei, 150 gr margarina, coaja de lamaie, esenta de lamaie, zahar vanilat;
  • Pt umplutura: 150 gr stafide, 4-5 lingurite de cacao, 3 albusuri, 300-350 gr nuca macinata nu foarte fin, 100 gr zahar.

Faina cernuta se pune intr-un vas mare (lighean, bol). Eu am lasat-o de dimineata pana seara la temperatura camerei, la fel si celelalte ingrediente.

Drojdia am dizolvat-o in cateva linguri de lapte cald, impreuna cu 2 linguri de zahar.

Laptele l-am pus pe foc sa se incalzeasca si am topit in el zaharul. Trebuie sa fie doar cald, nu fierbinte!

Am batut intr-un castron galbenusurile timp de 1-2 minute.

In vasul cu faina am facut o adancitura in mijloc. Acolo am pus pe rand drojdia dizolvata, laptele caldut, galbenusurile, sarea, coaja de lamaie, zaharul vanilat, esentele.

Am incorporat toate ingredientele pana am obtinut un aluat omogen. Am inceput sa-l framant usor, adaugand putin cate putin ulei caldut in care am topit margarina.

Tot procesul de incorporare al uleiului a durat cam 20 de minute. Trebuie sa lucram usor si sa ne asiguram ca aluatul este mereu omogen.

Cand am terminat de adaugat uleiul si margarina, aluatul trebuie sa se desprinda usor de peretii vasului.

L-am framantat aprox 30 de minute (e recomandat chiar si mai mult, dar va trebuie energie si forta fizica pentru asta). L-am lasat apoi la loc cald sa creasca 1 ora si 20 de minute. Am acoperit vasul cu un prosop curat.

In timp ce aluatul a stat la crescut, am pregatit umplutura.

Am batut 3 albusuri cu zahar pana s-au facut spuma. Am pastrat 2 linguri din amestec, iar restul l-am amestecat cu cacao.

Am pregatit nuca macinata nu foarte fin si stafidele aurii.

Cand aluatul a crescut suficient, l-am impartit in 2 bucati. Pe fiecare am intins-o bine pe un tocator (sau pe masa) cu mana. Ne ungem bine mainile cu ulei ca sa nu ne lipim de aluat.

Am pus pe toata suprafata umplutura de cacao, nuca si stafide apoi am rulat aluatul. Se poate face si o impletitura, insa eu va arat varianta mai simpla :)

Am pus in tavi hartie de copt unsa cu ulei, apoi am asezat aluatul umplut. Am mai lasat la loc calduros inca 20 de minute in tavi sa mai creasca. Am uns deasupra cu albusuri batute spuma cu zahar.

Am pus cozonacii in cuptorul preincalzit, la foc mic in primele 15 minute. Cuptorul meu are 5 nivele de caldura, la inceput l-am lasat pe 1.

Dupa 15 minute am marit temperatura intre 2 si 3, adica foc mediu.

30 de minute nu am deschis cuptorul deloc. 

Cozonacii sunt gata cand prind desupra o crusta rumena. Ii putem incerca si cu un betigas sa vedem daca sunt copti in interior.

I-am lasat putin sa se raceasca, apoi "ne-am infruptat" din ei. Sunt asa de buni si aromati incat nu te poti abtine :)

Pofta buna si mult spor!!


10 Response to "Cozonac cu nuca si stafide"

  1. Anonim says:

    Ce culoare frumoasa are !!!

    Danutza says:

    Merci mult Adina! Toate ouale folosite la preparatele de Paste le-am avut de la tara :)

    This bread looks absolutely beautiful Danutza!

    I just posted a comment and it gave me an error. Anyway, perfect bread Danutza!

    Superbe ce cake sa couleurs est très joli et sont aspect bien moelleux!

    Bisous

    Danutza says:

    Thank you so much Marina! Your comment is here now;)

    Danutza says:

    Merci beaucoup Beth! Tu es tres jolie!
    Bisous!

    Simona says:

    Foarte bun cozonacul tau!!! O feliuta, ceva?! :)
    Pup

    Danutza says:

    Merci mult Simona! Mai am cateva feliute sa stii, mi le-am pastrat sa am dimineata la micul dejun:))
    Pup!

    Anonim says:

    domn,domn sa-naltam cozonacii noi mancam
    cam plecat la vanatoare sa vaneze cozonacii
    domn,domn

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.