Gogosari in sos de rosii


Ideea de a pune gogosari in sos de rosii a venit de la soacra mea, care a pus in acest an gogosarii in acest fel. Cred ca e imposibil sa nu-i placa cuiva acesti gogosari, in sos dulce acrisor, ideali cam langa orice friptura, tocanita, pilaf etc.

Am primit de la tara cateva kg de ardei (gogosari si kapia) si pentru ca tot aveam reteta am zis sa-i incerc si eu, desi e prima data cand fac. Totul a mers repede si bine, conform planului, doar ca mi se pareau cam putine borcane (5-6), asa ca ieri mi-am mai cumparat cateva kg de gogosari de la piata (doar 1 leu kg - zic eu ca e super oferta!) si am mai pus sa ne ajunga toata iarna :D

Cu aceasta reteta nimeni nu are cum sa dea gres. Chiar si o persoana novice in ale bucatariei cred ca se descurca sa pregateasca cateva borcane de gogosari cu mare usurinta :)

Am folosit:
- cantitatile sunt strict pentru 3 kg de gogosari curatati de cotoare si seminte - le calculati si le modificati in functie de cantitatea de gogosari pe care o aveti
  • 3 kg gogosari (sau gogosari si kapia rosii), 300 ml otet, 250 ml ulei, 250 g zahar, 2 linguri de sare grunjoasa, 400 g pasta de tomate/suc de rosii/bulion/ketchup - de preferat facute in casa (nu le amestecati, se pune doar un sortiment), 6-7 foi de dafin, 2 linguri cu boabe de piper, 2-3 linguri cu boabe de mustar, borcane si capace.
Mai intai ne ocupam de gogosari. Ii spalam si le eliminam cotoarele. Apoi ii cantarim si in functie de cantitatea ramasa ne masuram ingredientele pentru sos.

Fiecare jumatate de ardei o taiem inca o data sau de 2 ori pentru a obtine bucati (fasii) mai mici si subtiri. Il spalam in cateva ape si ii scurgem bine.

Intr-o cratita mai mare punem otet, ulei, zahar, sare si pasta de tomate, apoi foi de dafin, boabe de piper si mustar.

Punem cratita pe foc si lasam pana da intr-un clocot, apoi adaugam gogosarii si amestecam cu o spatula de lemn.

Lasam la foc potrivit, aprox 25 de minute, amestecand de 2-3 ori.

Oprim apoi focul si lasam 10 minute deoparte.

Intre timp pregatim borcanele si capacele (trebuie sa fie curate si uscate). De asemenea pregatim si cateva furculite sau linguri de metal.

Incepem sa punem cu o lingura ardeii si sosul in borcane. Mare atentie sa nu va ardeti! Folositi manusi de bucatarie cu care sa tineti borcanele, sau prosoape mai groase.

In fiecare borcan punem ardei pana aproape de marginea de sus, si pana la capac completam cu sos.

Strangem bine capacele si asezam borcanele pe cozi de linguri sau furculite...eventual lama de cutit. Compozitia din borcane e fierbinte si nu vrem sa riscam sa se sparga borcanul. 

Le lasam asa aprox 30 de minute, apoi le asezam intre o patura sau prosoape si lasam pana a doua zi sa se raceasca bine.

Le depozitam apoi in camara sau beci.

Nu este nevoie se mai fierbem borcanele cu gogosari fiindca rezista foarte bine asa.

Sunt absolut deliciosi, sosul este extraordinar de bun, dulce-acrisor si foarte aromat!

Mult spor si pofta buna!!

15 Response to "Gogosari in sos de rosii"

  1. Ii plac Dianei la nebunie,anual pregatesc pentru ea!

    Danutza says:

    Are gusturi foarte bune fetita ta ;) Pupici:*

    Nic says:

    N-am mancat niciodata gogosari in sos. Cand desfaci un borcan sa-mi spui ca sa vin in vizita :))

    Danutza says:

    Inca nu i-am desfacut ... dar te astept saptamanile viitoare sa-i mancam cu o friptura :D
    Pup:*

    Danutza says:

    Apropo, ai recunoscut borcanul de la tine ? :))

    Merg cu o friptura de nu se poate!

    Unknown says:

    Asa ceva clar nu am mancat niciodata, dar suna atat de bine ca as fura un borcanel :) Pupici

    Simona says:

    Super reteta!! Anul asta am uitat sa fac :( si nici nu stiu daca mai apuc, asa ca.. cersesc la tine un borcanel.. :)
    Pupici

    adina says:

    gogosari in sos de rosii...foarte ingenioasa ideea si cred ca sunt deliciosi datorita asocierii celor doua ''esente'',dulce si acrisor...bravo!

    Faceam si eu cind eram la mama fata, dar am pierdut reteta... Deliciosi, mai ales pusi pe masa linga aperitive sau linga o feliuta de fripturica...

    Danutza says:

    Daa, cu friptura sunt ideali! Noi i-am mancat si cu diverse tocanite, cu cartofi prajiti :D

    Danutza says:

    Paula trebuie sa-i incerci! Sunt foarte buni, eu as zice mai buni decat cei clasici in otet!

    Pupici!

    Danutza says:

    Simona, la mine la piata inca mai sunt gogosari, nu stiu pentru cat timp. I-am pus si eu tot cam pe ultima suta de metri, dar nu regret, e bine ca am apucat sa-i fac :)

    Pup!

    Danutza says:

    Adina, sosul este cu adevarat dulce-acrisor, seamana cu ceva ce-am luat eu din Lidl in saptamana asiatica :D

    Din prima tura de gogosari mi-a ramas o ceasca de sos in plus, pe care l-am folosit la friptura in loc de alt sos ... voi pune reteta in curand :)

    Danutza says:

    Daniela, eu nu-i stiam pana sa-i descopar la soacra mea! Sunt buni de tot, iti trimit si tie sa-ti amintesti de vremea in care-i faceai :D

    Pupici!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.