Prajitura "Fanta"



Pentru masa de Paste am pregatit 4 deserturi: cozonac, pasca, tiramisu si prajitura "Fanta". Toate sunt foarte bune si potrivite pentru sarbatori, dar cea mai racoritoare este prajitura cu Fanta. In plus, nu e prea greu de pregatit si rezultatul e delicios si fin.

Decorul a fost facut pe fuga, doar din capsuni, insa este ideal sa combinati diverse fructe de culori cat mai contrastante pentru un plus de efect :)

Am folosit:
  • Pentru blat: 6 oua, 6 linguri de zahar, 6 linguri de faina, un plic praf de copt, un praf de sare, esenta de vanilie;
  • Pt stratul de branza: 500 g branza proaspata, 50 g margarina pt prajituri, 100 g zahar pudra;
  • Pt stratul de jeleu: 500 ml suc Fanta de portocale sau suc natural de portocala (fara pulpa), 1 plic budinca de vanilie, 50 g zahar pudra, esenta de vanilie, 1 plic gelatina;
  • Pt decor si sirop: capsuni taiate feliute sau orice alte fructe doriti, suc de portocale/ Fanta.
Intr-un bol am batut albusurile spuma cu zaharul. Am adaugat praful de sare, esenta, galbenusurile si am omogenizat.

Am pus apoi faina amestecata cu praful de copt si am mixat bine.

Am turnat aluatul in tava si l-am copt la foc mic. Aprox. 30 de minute l-am lasat in cuptorul care a fost preincalzit.

L-am scos apoi din tava si l-am pus deoparte sa se raceasca.

Am pregatit crema de branza din branza proaspata frecata bine intr-un bol cu margarina si zahar pudra. Am pus-o la frigider pana in momentul in care am utilizat-o.

Intr-un vas am incalzit 500 ml Fanta, iar cand a inceput sa fiarba am pus zaharul pudra si budinca. Am adaugat si esenta. 

Am amestecat cu un tel in compozitie pana cand a inceput sa fiarba si s-a ingrosat. Cand a devenit consistenta, am luat vasul de pe foc si am lasat 15 minute sa se mai raceasca.

Am adaugat apoi gelatina hidratata. Compozitia nu trebuie sa fie fierbinte, dar nici prea rece cand adaugam gelatina.

Blatul deja racit l-am insiropat cu putin suc, apoi am intins pe el uniform crema de branza si apoi jeleul putin caldut.

Capsunile le-am pus peste jeleu din loc in loc. Va puteti juca oricat doriti cu fructele si puteti face diverse ornamente.

Prajitura se pune la frigider si se serveste dupa 1-2 ore sau a doua zi. Jeleul se intareste mult mai bine daca faceti prajitura de seara si o taiati a doua zi.

Pofta buna si gatiti cu spor!

10 Response to "Prajitura "Fanta""

  1. adnia says:

    una din prajiturile copilariei mele..nu exista sarbatoare fara asa ceva!

    Danutza says:

    Asa este, prajitura copilariei :) Pupici :*

    Simona says:

    De mult timp tot zic s-o fac... si mereu uit de ea! Foarte faina ti-a iesit!
    Pupici

    Danutza says:

    Multumesc! Pupici:*

    Sincera sa fiu nu am incercat niciodata...dar la cum arata cu siguranta este maxim de gustoasa.

    Danutza says:

    Multumesc! Nu se face greu si este perfecta mai ales in sezonul cald :)

    Am facut-o candva,trebuie musai sa o refac!Arata super!
    Pupici!

    Danutza says:

    La noi de sarbatori ii vine randul de obicei :)

    Multumesc! Pupici :*

    LUMINITA says:

    FELICITARI...O RETETA DELICIOASA...O MAIESTRA TALENTATA

    Danutza says:

    Multumesc mult!!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.