Prajitura cu pepene galben


Da, stiu, toata lumea intreaba: prajitura cu pepene galben? In octombrie?! 

Pai da, de ce nu? Daca ai un pepenas frumos si bio din gradina, unul care a refuzat sa fie gata prin august cand ii era sezonul, e perfect sa-l trasformi intr-o prajitura :)

Ce-i drept am facut prajitura vinerea trecuta, dar abia acum am putin timp sa va impartasesc reteta.

Este facuta aproape 100 % din ochi, fara masuratori deosebite si cu tot ce aveam prin casa. Este pufoasa, fina, aromata de la pepene si dulce :) Am fost cam sceptica initial, fiindca pepenele era oarecum zemos si mi-a fost teama ca nu v-a creste pandispanul, dar dupa cum vedeti a iesit exact asa cum trebuie.

Am folosit:
  • 6 oua, 6 linguri de zahar, 2 linguri unt topit, 6-7 linguri lapte dulce, 15 linguri faina, 1 praf de copt, 1 zahar vanilat, 1/2 pepene galben, un praf de sare, zahar pudra.

Am separat albusurile de galbenusuri.

Am batut albusurile cu un praf de sare si cand au devenit tari si spumoase am adaugat zaharul si am continuat sa mixez.

Au devenit o spuma densa si lipicioasa ca pentru bezea.

Am adaugat pe rand galbenusurile, apoi untul topit, laptele, zaharul vanilat.

Am inceput apoi sa adaug faina, mi-au intrat 13 linguri cu varf.

Nu am pus-o pe toata deodata ci cate 2 linguri. Am alternat cu praful de copt.

Pepenele decojit, taiat cubulete mici si lasat 10-15 min la scurs, l-am trecut apoi prin 2 linguri de faina si l-am pus in aluatul de prajitura.

Am tapetat o tava rotunda cu hartie de copt, am pus amestecul si am bagat tava in cuptorul preincalzit, la foc mic.

Am lasat prajitura in cuptor aproximativ 1 ora, neaparat la foc cat mai mic .

La inceput pare lichida, in primele 20 de minute, apoi incepe sa se inchege si sa creasca rumena si frumoasa.

In bucatarie este un parfum minunat pe tot parcursul coacerii :)

Cand a fost gata, am lasat prajitura pe un tocator de lemn sa se raceasca, apoi am pudrat-o cu zahar.

Pentru ca e frig si nor, va recomand sa o serviti langa o cana cu vin fiert aromat, asa cum am facut noi!

Este o prajitura ideal de preparat si cu: mere, gutui, piersici, prune, struguri, nuci, migdale, etc. 


Pofta buna si weekend frumos!

18 Response to "Prajitura cu pepene galben"

  1. adnia says:

    buna! voiam sa va anunt ca blogul meu se numeste acum Retetele mele dragi!, iar noua lui adresa este aceasta: http://retetelemeledragi.blogspot.ro! daca ma aflam deja in blogrollurile voastre, va rog din suflet sa operati schimbarea casutei mele, in asa fel incat aceasta sa poata fi gasita si de acum inainte! mii de multumiri!

    Danutza says:

    Cu mare drag ! Mult spor in continuare! :*

    mmmm ce pufosenie, arata tare bine!

    Danutza says:

    Multumesc mult, Alice! :*

    Dana C says:

    Imi place la nebunie pepenele galben, cred ca este o bunatate, te pup :*

    Am făcut și eu o dată prăjitură cu pepene galben. E foarte aromată. Nu m-a încântat prea tare.:)

    Cristina says:

    Delicioasa!

    Danutza says:

    Dana, le fel de mult imi place si mie :) Pupici :*

    Danutza says:

    Alina, asa-i, e aromata :) Eu cum sunt fan pepene, mi-a placut si praji :) La inceput am avut dubii ca o sa iasa ceva bun :)))

    Pup :*

    Danutza says:

    Multu Cristina :*

    Ce bunatate ai facut Danutza!!eu am facut tort cu pepene galben;o nebunie!! pup!!

    Danutza says:

    Multumesc!

    Si tortul, mmm, o bunatate :)

    Pupici:*

    Eu una nu refuz o bucatica,asa ca sa vad ce gust are!
    Pup!

    Danutza says:

    Cu mare drag te servesc! :)

    Pupici! :*

    Anonim says:

    ce prajitura frumusica, nu alta!
    aura

    Danutza says:

    Multumesc mult, Aura! :)

    Arata foarte bine, iar gustul trebuie sa fie divin!

    Danutza says:

    Multumesc mult, Lavi!

    Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.