Tort cu fructe de padure si frisca

 

Saptamana trecuta sotul meu iubit a implinit 30 de ani. Tortul a fost, asa cum era normal, alegerea lui. :)

A vrut un tort usor si racoritor cu fructe de padure si frisca, asa ca l-am facut "pe comanda" :)) Am ales crema de frisca cu fructe de padure, care a imbinat cel mai bine cerintele sarbatoritului :P

Este un tort simplu, nu necesita coacere fiindca are blat din biscuiti. Va puteti juca asa cum vreti cu aromele, desi fructe de padure congelate se gasesc tot anul si merita sa-l incercati in varianta aceasta.

Am folosit:
  • Blat: 300 g biscuiti, 200 g unt, 1 esenta de vanilie;
  • Crema: 400 g fructe de padure (coacaze, mure, zmeura, merisoare), 400 ml frisca, 200 g zahar, 1 plicuri gelatina, 1 esenta vanilie, 1 zahar vanilat;
  • Decor: frisca, visine congelate (sau tot fructe de padure).
Am pregatit blatul din biscuiti maruntiti in robot, amestecati cu unt topit si esenta.

I-am pus intr-o tava (cratita) rotunda si am apasat cu o spatula pana s-au intins uniform pe fundul tavii.

Pentru crema am decongelat fructele de padure si le-am pasat in blender.

Le-am pus pe foc impreuna cu zaharul, esenta si zaharul vanilat si am lasat 10 minute, la foc mic.

Am amestecat periodic sa nu se lipeasca de vas, si cand s-a ingrosat putin am oprit focul si am lasat sa se raceasca.

Am hidratat gelatina cu 2-3 linguri de apa rece, apoi am pus-o in piure-ul de fructe de padure caldut.

Am amestecat din nou foarte bine si am pus la racit, de aceasta data complet.

Frisca am batut-o bine si apoi am adaugat peste ea piure-ul de fructe de padure racit. Am mixat pana a devenit o crema omogena. (Eu am batut frisca in robot si tot acolo, peste ea, am pus si piure-ul de fructe, astfel am obtinut o crema foarte fina).

Am pus crema intr-un vas la frigider timp de 1 ora, apoi am pus-o peste blatul de biscuiti, am nivelat deasupra si am bagat la frigider peste noapte.

Dimineata am scos tortul din forma, am decorat pe margine cu frisca, iar in mijloc am pus visine.

Puteam sa-l fac mai frumos, dar n-am avut timp si nici multa inspiratie, asa ca m-am oprit la a scrie 30 (fiindca tot nu am gasit la mine la magazin lumanare cu cifra 3).

Este foarte bun si usor, poti manca lejer 2 portii :P 
P.S. Am pozat fuga o sectiune, direct pe platou ... altfel ramaneam fara poza :))

Pofta buna si gatiti cu spor!

2 Response to "Tort cu fructe de padure si frisca"

  1. Très joli gâteau, il a l'air délicieux!
    bisous

    Danutza says:

    Merci beaucoup Beth!

    Bisous :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.