Foietaje cu gem de caise şi nuci






Cum in weekend ne facem timp sa lenevim, tot in weekend (de la atata lenevie:)) ne apuca si pofta de dulciuri. Si ca sa nu pregatim mereu aceleasi retete banale, improvizam. Cam asta am facut eu cu aceste foietaje, pe care nu am vrut sa le pregatesc pur si simplu, ci am vrut sa le pregatesc putin artistic. :)

Am folosit:
  • o foaie de aluat pentru foietaj, 6-7 linguri gem de caise, 100 gr nuci maruntite, 3-4 jumatati de nuca, esenta de vanilie.

Am decongelat aluatul si l-am taiat in bucati dreptunghiulare. Pe fiecare bucata am pus un amestec din gem de caise, nuci si esenta de vanilie.
Am unit pe diagonala colturile bucatilor de aluat, fara sa inchid de tot pachetelele formate, ci doar putin. Deasupra pachetelelor am asezat cate un sfert de nuca.

Le-am asezat in tava pe hartie de copt. Am lasat tava la cuptor aproximativ 7-8 minute.

Tocmai aici este partea artistica, aluatul de va deschide in cuptor si va forma micile "barcute" pe care le aveti in poze. In mod normal sfertul de nuca se desprinde si cade in mijlocul "barcutei", la mine unele au cazut in mijloc, unele pe langa, dar nu e o problema. :)

! Cineva m-a intrebat de ce nu le-am lasat deja deschise? Din experienta mea de lucru cu aluat congelat, stiu ca oricum se umfla in cuptor foarte tare si riscam sa nu mai obtin forma dorita. De aceea daca le incercati, va sfatuiesc sa urmati indicatiile care se vad foarte bine si in poze, adica sa uniti totusi colturile aluatului.

Noi le-am servit fierbinti, langa un pahar de cola:).

Pofta buna!

2 Response to "Foietaje cu gem de caise şi nuci"

  1. mirela says:

    arata bine,simplu si bun,mie imi place tare mult foietajul,,,,,pupici si o seara frumoasa!!

    Danutza says:

    Merci Mirela, si tu ai numai retete delicioase cu foietaj. Pupici.

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.