Inghetata de banane cu zmeura


Sanda Marin a fost cu adevarat inspiratia mea in aceasta vara, cred ca am gatit vreo 20 de retete de-ale ei in 2 saptamani :)

Cam asa sta treaba si cu inghetata de casa, inghetata de banane cu zmeura, my first homemade icecream :)

Nu credeam ca o sa-mi iasa, sincera sa fiu, insa am avut un mare succes cu ea. Am mai modificat eu putin reteta si a iesit o minunatie.

Am servit-o cu zmeura proaspata si delicioasa :)

Am folosit:
  • 4 galbenusuri, 500 ml lapte, 200 g zahar, 2 banane bine coapte, 1 esenta de vanilie, 2 lingurite zeama de lamaie, zmeura proaspata, optional frisca.

Am pus pe foc laptele si zaharul, am adaugat esenta de vanilie si am lasat pana cand s-a incalzit bine (nu pana fierbe)!

Intr-un bol am batut bine galbenusurile si am inceput sa adaug peste ele cate putin din laptele caldut.

Am omogenizat bine si am pus din nou tot amestecul pe foc.

Mare grija sa nu fiarba, daca nu aveti focul setat pe minim, riscati sa obtineti omleta :)

Deci mare grija, supravegheati vasul, amestecati periodic. Daca va e greu merge pus vasul si pe bain marie.

Pasam bine bananele si le adaugam si pe ele in compozitie.

Lasam pe foc pana cand incepe usor sa devina ca o crema.

Luam vasul de pe foc si lasam la racit.

Cand s-a racit la temperatura camerei punem zeama de lamaie (cu scopul de a nu face inghetata ace la congelator), mixam bine si turnam intr-o caserola.

Punem la congelator si lasam acolo cat dorim. Eu in primele 3 ore am mixat de 3 ori apoi am lasat-o sa se congeleze complet.

Am servit cu multa zmeura proaspata! Si cu multa poftaaa!  :)

Optional putem pune frisca in inghetata sau putem sa o servim cu frisca deasupra :)


Va invit si pe voi la o cupa racoroasa :*

12 Response to "Inghetata de banane cu zmeura"

  1. Am venit sa servesc o inghetata de la tine!

    Danutza says:

    Cu mare drag Rocsy :*

    Mmmm ce delicioasa!!

    adnia says:

    minunata!

    Haplea says:

    Ar merge de minune inghetata acum!!!Yumyyy!

    Danutza says:

    Merci Andreea! Hai la o cupa :*

    Danutza says:

    Merci Adnia! Hai si tu :*

    Danutza says:

    Haplea, pe caldurile astea sigur merge :) Te invit in clubul fetelor la o inghetata :D

    Unknown says:

    Cred ca e mai mult decat delicioasa! Pup

    Danutza says:

    Merci Paula! Am poftit de multe ori la inghetata savuroasa pe care o faci tu si pana la urma m-am pus la treaba. Eu am fost mai lenesa si am facut o reteta clasica :D

    Pup :*

    Mai ai sau am ajuns la spartul targului?Mi-e o pafta de numa,numa!Pup!

    Danutza says:

    Nu-i problema, draga mea, inghetata fac mereu mai ales acum pe caldurile astea :) Asa ca te astept cu drag. Pup:*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.