Mancare de urzici










Cum tot a venit primavara si cum este si post, mi s-a parut o idee interesanta sa gatesc urzici. Se gasesc prin piata in perioada aceasta din belsug si sunt si sanatoase. Asa ca incercati si voi!

Mare atentie trebuie sa aveti cu urzicile atunci cand le spalati. Cred ca toata lumea stie ca operatiunea aceasta e cea mai grea pentru ca exista riscul sa ne "urzicam". Eu am folosit doua boluri mari si 2 furculite. Practic am "lucrat" fara a le atinge pentru a evita incidentele. Le-am spalat foarte bine in multa apa, mutandu-le succesiv dintr-un bol in altul cu ajutorul celor 2 furculite. Am repetat operatiunea pana cand nu a mai ramas nisip in bol.

Pentru mancarea de urzici am folosit:

  • 3-4 gramajoare de urzici, 100 gr rosii cuburi in suc de rosii, 1 ceapa, sare, tarhon, oregano, usturoi granulat, 3-4 linguri de faina.

Urzicile spalate bine le-am pus intr-o oala cu apa fierbinte si le-am fiert aproximativ 10 minute.
Separat am calit ceapa maruntita cu rosii si condimente.
Dupa fierbere, am scurs urzicile si le-am pasat cu robotul. Amestecul de urzici obtinut l-am pus peste ceapa si rosiile calite. Am mai adaugat amestecul de faina si cateva linguri din apa in care au fiert urzicile si am lasat inca 10 minute sa fiarba, amestecand des.

Apoi am pregatit si mamaliga, din malai, apa, sare si 2 lingurite de ulei (de obicei pun margarina, dar acum nu aveam).

A iesit tare gustoasa!!!
Rezultatul il aveti in poze. Am incercat sa-i dau un aspect cat mai haios.

Pofta buna!

2 Response to "Mancare de urzici"

  1. Anonim says:

    eu le curat cu manusi de bucatarie,le fierb,le strecor.Intr-o tigaie fac o prajeala cu o 1/2 ceapa medie di 2-3 catei de usturoi.Urzicile scurse bine le amestec cu 2 oua,sare si piper si le adaug la prajeala.Se amesteca pt 2 minute.Se serveste cald dar,e bun si rece.Asta ar fi OMLETA DE URZICI,care mie imi place mult.

    Danutza says:

    Foarte interesant! Multumesc pentru idee, o voi incerca!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.