Strut cu vin si rozmarin, legume sote si salata de spanac


Ieri am pregatit cea de-a doua reteta cu strut, in cadrul campaniei BuzzGourmetdeStrut, organizata de BuzzStore si Gourmet de Strut.

A fost randul cubuletelor fragede si gustoase de gulas de strut, asa ca mi-am strans familia la masa si i-am servit din portia generoasa primita. Am vrut sa fac o reteta simpla in care sa pun doar ingrediente pe placul lor.

Au iesit 4 portii savuroase de strut cu vin si rozmarin, pe care le-am garnisit cu legume sotate si o salata de spanac.

Trebuie neaparat sa incercati si voi carnita de strut, mai ales gulasul. Frageda, slaba si plina de substante nutritive, carnea de strut este perfecta pentru cei care doresc o alternativa sanatoasa si saraca in grasimi pentru carnea de vita. Cu o medie de 30 grame de proteine per portie si mai putin de 3 grame de grasimi, carnea de strut are o aroma bogata, similara cu cea a carnii de vanat. Cu un continut scazut de colesterol, sodiu si grasimi, carnea de strut este foarte populara in randurile celor care isi doresc o carne aromata, cu aport ridicat de proteine, care este in acelasi timp si sanatoasa. O puteti comanda de pe site-ul Gourmet de strut --> https://www.struti.ro/goulash-2

Portii: 4
Timp de preparare: 60 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 750 g gulas de strut, 100 ml vin rosu, 100 ml apa, 1/2 lingurita rozmarin, 1/4 lingurita oregano, 1/4 lingurita boia dulce, sare, piper, 4 catei de usturoi, 250 ml piure de rosii fin, 2-3 fire marar, 2 lingurite ulei;
Carnea de strut se spala bine si se tine 10 min in apa rece. Se scurge bine si se sterge usor cu un servet.

In wok se pun 2 lingurite de ulei si se lasa pana se incinge. Se pun bucatile de carne de strut si se soteaza cateva minute.

Se adauga vinul, apa si usturoiul. Se lasa pe foc mediu pana cand se evapora excesul de lichid.

Apoi se adauga rozmarinul, boiaua, oregano si dupa gust sare si piper. Se pune piure-ul de rosii si se mai lasa cateva minute pana obtinem un sos cremos.

Dupa ce oprim focul adaugam mararul tocat.

Pentru legumele sotate alegeti legumele voastre preferate si sotati-le cateva minute in tigaie cu putin ulei de masline si sare de mare. Eu am avut morcovi, dovlecei, ceapa rosie, ardei rosu si galben, broccoli.

Am facut si o salata cu spanac proaspat si crocant, cateva ridichi, sare, ulei de masline si zeama de lamaie.

Am servit alaturi de sotul meu, mama mea si nepotelul meu. Cu totii au fost curiosi sa testeze carnea de strut si farfuriile au ramas rapid goale.

Urmeaza sa gatesc si a treia reteta cu steak de strut, in weekend. Nasii vin in vizita si vreau sa ii impresionez cu ceva nemaipomenit de bun. Astept sugestii pentru o reteta gustoasa, dar intre timp ma gandesc cu ce ingrediente sa marinez carnita :)

Pofta buna si spor la bucatarit!

2 Response to "Strut cu vin si rozmarin, legume sote si salata de spanac"

  1. Evelyn says:

    Arata foarte bine! Eu as manca sosul :) carnea o las sotului hihihi. Nu am mancat strut niciodata. Sotului cred ca i-ar placea, ii place foarte mult carnea de vita, carnea rosie in general.
    Astept sa vad ce ai facut pentru nasi!
    Eu am facut... mamaliga! Nu pot sa iti dau idei, ca abia le gasesc pe ale mele :(
    Pupici!!

    Danutza says:

    Nici eu nu mai mancasem strut, asa ca am acceptat imediat campania de testare, fiindca eram curioasa :)

    Imi place sa incerc lucruri noi. Carnea de strut este asemanatoare cu vita, dar nu are miros. E chiar interesanta si nu se gateste greu. Auzisem de ouale de strut, dar carnea nu stiam ca se poate consuma in atatea feluri.

    Langa strutul asta cu vin si sos cred ca mergea si o mamaliga. Am vazut mereu la tv cum mananca strainii mamaliga ca pe o delicatesa (polenta).

    M-am gandit deja cum sa marinez steak-ul de strut, abia astept sa vedem ce iese (sigur ceva bun).

    Te pup :* Weekend placut!!

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.