Friptura de strut cu gutui coapte


Atunci cand va doriti o masa deosebita si vreti sa va impresionati musafirii, pregatiti aceasta friptura gustoasa de strut, cu garnitura de gutui coapte.

Eu am primit un pachet de steak de strut, de la Gourmet de Strut si Buzzstore. Pentru ca era un pachet mare de aprox. 1 kg,  i-am invitat la masa pe nasii nostri, sa ne bucuram impreuna de o cina delicioasa.

Vremea nu a fost prietenoasa asa ca nu am facut gratar, cum imi doream, ci am gatit carnea de strut la cuptor. O decizie foarte buna, fiindca a iesit o friptura foarte buna si aromata.

Portii: 4
Timp de preparare: 120 min
Dificultate: usor

Am folosit:
  • 1 kg steak de strut, 250 ml vin, 2 catei de usturoi, 3 cuisoare, 1/4 lingurita fulgi chilli, 1/2 lingurita oregano, 1/2 lingurita busuioc, 1/4 lingurita rozmarin, sare de mare, piper alb, 1 lingura unt, 2 gutui, optional cateva lingurite sos picant.
Am marinat carnea de strut timp de 30 de minute cu vin, usturoi, 2-3 cuisoare si cativa fulgi de chilli. Apoi am scos bucata de carne si am pus-o intr-o tava unsa cu putin unt.

Am strecurat marinata de la carne si am pus vinul aromat peste carnea din tava.

Am condimentat steak-ul de strut cu oregano, busuioc, rozmarin, piper alb si sare de mare. Am pus deasupra 2-3 cubulete mici de unt.

Am lasat in cuptor 120 de min la 150 grade. In ultimele 20 de min puteti activa functia de grill pentru ca friptura sa se rumeneasca usor deasupra.

Gutuile le-am sters de puf, le-am spalat si le-am copt 15-20 min. Nu e nevoie sa le tineti mai mult in cuptor fiindca devin prea moi.

Friptura de strut am lasat-o cateva minute pe un tocator de lemn sa se "odihneasca", apoi am feliat-o.

Am servit-o cu felii de gutuie coapta, piure de cartofi si ardei marinat umplut cu branza. Optional puteti pune peste friptura si cateva picaturi de sos picant.

Este o friptura foarte gustoasa, consistenta, frageda. Este o alegere foarte buna pentru o masa in familie, pentru o masa de sarbatoare, carnea de strut fiind recomandata pentru toate categoriile de varsta si sigur pe placul oricarui mofturos. 

Pofta buna!

2 Response to "Friptura de strut cu gutui coapte"

  1. Niciodata nu am mancat carne de strut,da-mi place cum arata.

    Danutza says:

    Si pentru mine a fost o noutate, arata bine, e carne slaba, e frageda daca e gatita cum trebuie, nu are miros ca cea de vita :) Eu m-am bucurat mult sa o incerc, fiindca de obicei gatesc cu pui si porc. Din cand in cand mai merge si ceva nou, diferit :)

    Te pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.