Prajitura cu ciocolata, menta si caise


Va mai amintiti menta din ghiveciul meu? Creste pe zi ce trece si m-am gandit ca e timpul sa o si consum, acum cat e inca verde si proaspata.

Am facut cea mai buna prajitura cu ciocolata ever!! Cea mai buna si cea mai aromata prajitura, in care am folosit si parfumata menta din ghiveci. O idee excelenta sa combin ciocolata cu menta, mai ales ca menta nu se simte intens in prajitura, ci ii da doar o aroma placuta.

Si pentru ca nu aveam lapte am gasit un inlocuitor gustos: zeama unui compot de caise. Dulce si bun, perfect in mixul cu ciocolata pe care l-am facut. Fructele din compot se pot manca sau se pot pune si ele in prajitura. Eu va sugerez sa le puneti, sunt dulci si parfumate ;)

Portii: 10
Timp de preparare: 20 min
Timp de coacere: 80 min 
Dificultate: medie

Am folosit:
  • 5 oua, 400 g zahar, 50 g cacao, 100 ml ulei, 250 ml zeama de compot, 400 g faina, 1/2 plic praf de copt, 10-12 frunze menta, caise din compot, zahar pudra, 1 plic zahar vanilat, 1 praf sare de mare;
Albusurile se separa de galbenusuri. Se pun in vasul robotului si se mixeaza spuma cu un praf de sare de mare.

Se adauga zaharul si se mixeaza la viteza mare pana obtinem o bezea consistenta. 

Adaugam galbenusurile, apoi zeama de compot, uleiul si zaharul vanilat. Mixam la viteza mica 1-2 min.

Punem faina, praful de cacao si praful de copt si mixam de cateva ori pana se omogenizeaza. 

La final punem menta tocata marunt si amestecam cu o spatula.

Pregatim o tava cu pereti detasabili, pe care o ungem cu ulei si tapetam cu faina.

Caisele din compot (scurse intr-o strecuratoare aprox 30 min) le tavalim prin faina si se punem in tava.
 
Turnam peste ele aluatul, nivelam si punem in cuptorul preincalzit.

Lasam prajitura la 180 grade, 25 - 30 minute, apoi reducem temperatura la 150 si o lasam inca 50 min.

Cand se raceste putin pudram cu zahar si servim. Este excelenta cu o cupa de inghetata deasupra si un pahar de limonada cu menta langa :D

Pofta buna!

4 Response to "Prajitura cu ciocolata, menta si caise"

  1. Evelyn says:

    Ooh, ce bine arata! Menta nu imi place, decat in Mojito :)) cum la fel nu imi place ciocolata neagra, dar in schimb ador ador ciocolata After Eight, care combina ciocolata neagra si menta.
    Trebuie sa fie foarte buna aceasta prajitura!
    O zi frumoasa! Pupici

    Danutza says:

    Imi aduc aminte de bomboanele alea mentolate, pe care nu le suportam in copilarie :)) Menta e buna in bauturi, ai dreptate :D Eu am pus si in limonada ;)

    O folosesc destul de rar, iar la prajituri cred ca asta e o premiera. Dar combinatia e buna :D

    Te pup! O saptamana minunata!

    Anonim says:

    Apropo,de ghiveciul acela frumos de menta ,cum ai procedat sa pui in ghiveci vreau sa fac si eu dar am nevoie de detalii ,multumesc.

    Danutza says:

    Eu am scos cateva fire de menta cu radacina, din gradina soacrei mele, apoi le-am plantat in ghiveci. Am pus si in gradina cateva fire, iar anul asta a crescut singura si s-a inmultit rapid :)

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.