Tort Diplomat cu capsuni


Tortul Diplomat este foarte bun in orice sezon, cu fel si fel de fructe, dar primavara este perfect cu capsuni. De preferat sa il pregatiti atunci cand apar capsunile romanesti, fiindca au savoare mai intensa si dulceata.

In lipsa fructelor autohtone, se poate prepara cu ce gasiti si ce va place. Eu am ales capsuni si kiwi, in special pentru decor si contrast. In interior i-am pus si o portocala fiindca am vrut sa am mai multe arome.

De aceasta data am facut un diplomat mai maricel pentru ca am avut mai multi invitati la masa. Reteta e perfecta si pentru Pasti, musafirii nu-l vor refuza :)

Portii: 12
Timp de preparare: 60 min
Timp de racire: 12 - 24 h 
Dificultate: medie

Am folosit:
  • Crema: 6 galbenusuri, 250 g zahar, 300 ml lapte, 20 g gelatina, 80 ml apa, coaja de portocala, 300 ml frisca, esenta de portocala, 1 plic zahar vanilat;
  • 10 piscoturi, 1 portocala, 2 kiwi, 300 g capsuni, 200 ml frisca, sirop de zahar sau zeama de compot;
Intr-un vas se pun galbenusurile si zaharul. Se amesteca usor, apoi se pune vasul intr-o cratita cu apa fierbinte (bain-marie). Continuam sa amestecam 2-3 minute cu un tel, pana ouale si zaharul devin crema.

Se adauga laptele, esenta, zaharul vanilat si coaja de portocala.

Se pune vasul inapoi la bain-marie si se amesteca des crema, pana cand devine mai groasa. (undeva intre 10-12 min). Nu o lasati sa fiarba prea mult!

Se lasa sa se raceasca 5-7 minute, timp in care se hidrateaza gelatina in apa calda.

Se adauga gelatina si se amesteca bine cateva minute pana cand se topeste si se omogenizeaza in crema. Se lasa inca 10-15 minute deoparte.

Se mixeaza bine frisca si se pune la frigider. 

Fructele se taie bucati mici si se scurg bine de zeama. Pastram 1 kiwi si 6-7 capsuni pt decor.

Piscoturile se inmoaie usor in sirop sau zeama de compot si se aseaza in tava.

Se adauga frisca peste crema si se amesteca. Se pune primul strat de crema peste piscoturi, apoi fructe si urmatorul strat de crema.

Se niveleaza ultimul strat si se pune tortul la frigider intre 12 si 24 de ore. In general crema se intareste dupa 2-3 ore, dar pentru a se aseza bine straturile trebuie cel putin 10-12 ore.

Se scoate tortul din tava si se decoreaza cu frisca, kiwi si felii de capsuni.

Este foarte racoritor, aromat si usor.

Pofta buna!

2 Response to "Tort Diplomat cu capsuni"

  1. Evelyn says:

    Ce bine arata tortul!! Anul trecut chiar am facut cateva, si mi-a placut, si dupa parerea mea (si a sotului) chiar au iesit bine :) Problema e ca suntem doar doi, mereu.. si ne e greu sa terminam un tort atat de mare. Care de fapt e normal, dar pentru noi e prea mult.
    Capsuni si kiwi nici la mine nu lipsesc :)
    Pupici!

    Danutza says:

    Pe sotul meu nu-l deranjeaza sa manance chiar si o jumatate de tort singur :))) Intr-adevar diplomatul e un tort maricel, bun pentru musafiri ;)

    L-am facut si cu fructe uscate/confiate, dar parca e mai fresh, mai aromat cu fructe proaspete.

    Te pup :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.