Prajitura cu banane, mere si caramel


Prajitura rasturnata e foarte usor de facut si e perfecta cand aveti fructe mai multe in casa. Mi se intampla mereu sa cumpar mai multe mere sau banane, care apoi zac in fructiera si e pacat de ele. Asa ca o prajitura aromata, cu sos caramel, e ideala pentru a transforma fructele in ceva delicios.

Am facut-o si doar cu mere, cu pere, cu gutui, cu prune, asa ca va garantez: orice fructe care va prisosesc sunt bune in aceasta prajitura rapida si gustoasa. Trebuie doar sa o incercati!

Portii: 8
Timp de preparare: 60 min
Dificultate: medie

Am folosit:
  • 2 banane, 2 mere, 200 g zahar, 5 oua, 12 linguri faina, 5 linguri ulei, 2 linguri unt, 5 linguri lapte, 1 praf de copt, 1 esenta vanilie, 1/2 esenta portocale, un praf de sare
Am separat albusurile de galbenusuri. Am batut albusurile spuma cu un praf de sare, apoi am pus 150 g zahar si am mixat pana au devenit tari ca o bezea.

Am pus galbenusurile, uleiul, laptele si esenta.

Am continuat sa mixez si am adaugat treptat faina amestecata cu praful de copt.
 
Am curatat merele de coaja, le-am spalat si le-am taiat in felii subtiri. Am taiat bananele rondele.

Intr-o tava am pus 50 g zahar si l-am lasat pe foc mic pana cand s-a topit. Am pus 2 linguri de unt, am amestecat si am inclinat tava astfel incat sa am putin caramel si pe margini.

Am oprit focul si am pus feliile de fructe in caramelul din tava. Aveti grija, fiindca vasul e inca foarte fierbinte, la fel si caramelul! Trebuie sa lucrati rapid ;)

Am pus aluatul peste fructe si caramel si am bagat tava in cuptorul preincalzit. 

Am lasat prajitura in cuptor timp de 40 de minute. In primele 10 minute la 175 grade, apoi la 150 grade.

Cand blatul devine usor auriu deasupra, prajitura este gata. Verificati cu o scobitoare daca nu sunteti siguri.

Imediat ce am scos prajitura din cuptor, am pregatit o farfurie intinsa pe care am asezat-o peste tava.

Cu o miscare rapida am rasturnat prajitura pe farfurie. Fructele si caramelul trebuie sa fie deasupra prajiturii.

O lasam aproximativ o jumatate de ora sa se raceasca, apoi portionam si savuram. Este foarte buna calda, dar si rece. Se poate servi cu frisca sau inghetata deasupra!
 
Pofta buna!

0 Response to "Prajitura cu banane, mere si caramel"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.