Retete de cozonac si pasca

By http://retetegg.blogspot.ro/

A inceput luna aprilie si toti ne gandim deja la retete pentru masa de Paste. Eu de obicei ma gandesc prima data la deserturi, fiindca felurile principale sunt mereu aceleasi.

Vreau mereu sa incerc altceva, un desert nou, insa pentru Paste nu lipsesc 2 dulciuri importante: cozonacul si pasca.
Daca la pasca treaba merge mai repede si nu imi ocupa mult timp pregatirea ei, la cozonac lucrurile se schimba. Am nevoie de o zi intreaga sa il pot face asa cum trebuie. Nu e neaparat multa munca, dar e si mult de asteptat, cozonacul are nevoie de odihna si caldura ca sa iasa perfect.

Au aparut si multe retete noi de cozonac, fara framantare, fara prea mult timp de crestere, dar sincer eu prefer retetele clasice, pentru ca si rezultatul este unul mult mai bun.

Anul acesta vreau sa fac un cozonac pe care nu l-am mai incercat, umplutura de ciocolata si migdale. Sper sa am si succes :) Cand e gata va anunt si aduc si reteta imediat pe blog, ca sa-l incercati si voi.

Pana atunci vreau sa va recomand alte retete de cozonac care sunt deja pe blog si de asemenea, sa va invit sa incercati retetele de pasca.

Pentru un cozonac reusit, gasiti aici un articol intreg si detaliat despre cum se face cozonacul?
Puteti incerca un cozonac cu nuca si stafide, un cozonac cu rahat sau si mai bine unul cu de toate, cu umplutura bogata (cum imi place mie).

Pasca ideala este dupa parerea mea, pasca fara aluat pe care eu o ador pur si simplu, nu doar pentru ca e super gustoasa, ci si pentru ca se face foarte usor.
Puteti incerca si pasca pregatita cu aluat de cozonac, dar aici treaba se complica si nu mai e chiar asa de usor de preparat. Insa este foarte buna si merita incercata, mai ales daca faceti si cozonac si va mai ramane o bucata de aluat.

Daca sunteti ocupati si nu va ramane timp suficient sa incercati o reteta complexa de cozonac, puteti prepara niste cornuri pufoase, cu umpluturi diverse. Nu necesita un efort mare si nu trebuie sa va temeti ca nu o sa reuseasca reteta.

Pentru incepatori este chiar indicat sa nu se complice cu o reteta sofisticata de cozonac fix inainte de Paste, pentru ca de obicei prima incercare e mai dificila. (Eu am avut ghinion cu un tort ratat chiar pe 31 dec, acum 2 ani si am plans juma de zi de nervi, asa ca mai bine testam ceva mai simplu si-mi foloseam restul timpului sa ma relaxez).

Cornurile se fac mult mai usor, intr-o tava puteti coace 10 cornuri, fiecare cu umplutura diferita si gata desertul pufos pentru Paste.

Va las cateva retete aici, stiti voi, just in case :P

Va doresc mult spor, cozonacii sa va creasca mari, pufosi si rumeni, pasca sa fie fina si cremoasa si sa aveti mare pofta!!

0 Response to "Retete de cozonac si pasca"

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.