6 retete usoare cu orez

By http://retetegg.blogspot.ro/

Astazi vreau sa va prezint 6 retete usoare si rapide cu orez.

Orezul este un aliment foarte frecvent intalnit in numeroase bucatarii ale lumii. Se gaseste in mai multe varietati, nu este scump in comparatie cu alte alimente, se recomanda in anumite regimuri alimentare, perfect si in perioada postului.

Este recunoscut pentru benefiicile sale, fiind o sursa rapida de energie mentine nivelul zaharului din sange sub control si face minuni pentru frumusetea si supletea pielii. Gratie aportului sarac de grasimi saturate si colesterol, orezul este una dintre cele mai sanatoase optiuni de nutritie.

Eu il prepar cel mai des sub forma de pilaf sau ca desert, orez cu lapte. Azi vreau sa va prezint 6 retete usoare si rapide cu orez.

Orez indian


Orezul indian este foarte usor de pregatit, avem nevoie de cateva ingrediente principale si de sofran, pentru culoare si aroma.

 

Risotto cu urzici


Risotto este un fel de mancare italienesc pe baza de orez. Cineva critica aceasta denumire si-mi spunea ca trebuia sa-i zic simplu pilaf. De fapt, risotto ca fel de mancare nu chiar acelasi lucru cu pilaful, fiindca difera modul de preparare, insa difera si rezultatul final. Eu nu am respectat o reteta stricta de risotto, ci l-am adaptat dupa placul meu. Dar va garantez ca o sa va placa, mai ales acum primavara cand apar urzicile. 

Risotto cu urzici este un preparat foarte sanatos.

 

Orez cu legume


Orezul cu legume e de fapt o reteta pentru lenesi. Da, cam pentru cei mai lenesi. :)

Se face asa de usor incat nici nu ai nevoie de prea multe explicatii ca sa prepari o masa gustoasa foarte repede.

 

Orez cu ardei kapia


Uneori nu mai am chef de garniturile clasice gen piure de cartofi sau cartofi prajiti langa fripturi, peste etc. Asa ca incerc sa pregatesc si alte garnituri usoare si gustoase. Orezul cu ardei kapia este preferatul meu, in plus arata si foarte bine in farfurie. Mai bine decat clasicul piure de cartofi palid :)

Sushi (Maki-sushi)


Atunci cand imi doresc sa incerc o reteta noua, la mine acasa, ma documentez foarte bine inainte in carti de bucate sau pe net. Despre sushi sunt numeroase povesti, idei si sfaturi peste tot pe net asa ca nu-i greu sa te decizi sa-l incerci. Fie si doar o data-n viata :)

Este de fapt un must eat, ca sa nu-i zicem must have :P Trebuie sa incerci macar o data sa faci si tu, nu doar de fite, ci pentru ca e chiar bun.

Pare la inceput greu de facut, insa treaba merge repede. Orezul e ingredientul principal, insa trebuie sa te gandesti bine si la celelalte ingrediente cu care il asociezi. In orice caz, reteta de sushi este unu din intrebuintarile foarte faine ale orezului si cu siguranta impresioneaza mai mult decat alte preparate cu orez, gen ... pilaf :) 

 

Orez cu lapte şi fructe


Orez cu lapte mancam de cand suntem bebelusi si pana imbatranim. Este desertul din copilarie care nu se demodeaza si pe care putini il refuza.

Este de preferat in locul altor dulciuri comerciale pline de e-uri si daca vi se pare prea banal il puteti face un desert deosebit.

Se poate aroma in numeroase feluri, se serveste cu fructe proaspete, uscate, cu toppinguri colorate, cu dulceata sau gem, etc. Cred ca fiecare a gustat pana acum cel putin o combinatie de orez cu lapte si cu ... altceva.

Iar daca servirea clasica in castron sau farfurie nu va face sa simtiti ca orezul cu lapte e un desert deosebit, atunci serviti-l in cupe. Cu siguranta aspectul sau schimba perceptia ca-i doar ... orez cu lapte :)

 

Pofta buna si gatiti cu spor! 

8 Response to "6 retete usoare cu orez"

  1. Simple si bune la orice ora!

    Danutza says:

    Asa-i Teo! Multu mult :*

    Simona says:

    Imi place orezul in orice combinatie! Cu urzici nu l-am facut inca, dar il pregatesc frecvent pe cel ptr puturosi :)) care-i de altfel si preferatul meu!
    Pupici

    Danutza says:

    Eu vreau sa-l incerc primavara asta si cu alte verdeturi, parca asa mancam mai bine si verdeturile, decat simple :P

    Acela e si preferatul nostru :)) Pupici :*

    Toate sunt delicioase;bravo Danuta!!

    Danutza says:

    Multumesc mult ! Pup :*

    Merișor says:

    Tot ce ai facut aici imi place! Pupici!

    Danutza says:

    Multumesc mult!! Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.