Retete cu oua


By http://retetegg.blogspot.ro/

Astazi va propun o lista cu retete savuroase cu oua. Fie ca le consumam prajite, fierte sau ca le adaugam in diverse mancaruri si deserturi, ouale se regasesc in multe preparate culinare.

Cu totii stim despre oua ca au proteine, insa ele contin de asemenea vitamina B si un compus nutritiv numit colină, important in functionarea celulelor, in special a celulelor sistemului nervos.
Galbenusul este bogat in vitamina A, D si E, iar culoarea este data de continutul de luteina si zeaxantina, doi compusi recomandati pentru sanatatea ochilor, protejandu-i de razele ultraviolete.

Saptamanal este recomandat sa consumam intre 2 si 5 oua, insa daca avem afectiuni ale ficatului si/sau pancreasului, sau colesterolul marit, nu trebuie sa consumam mai mult de 2 oua pe saptamana. De asemenea, este ideal sa fie consumate fierte (chiar moi) si nu prajite!

Eu le consum fie la micul dejun: oua fierte, omleta, fie ca aperitiv: oua umplute, fie in unele deserturi: chec, creme, etc. Uneori pun cate 1-2 oua in ciorba, batute si adaugate spre final, le folosesc la galuste de gris, pe post de liant in perisoare, chiftele, etc. De asemenea, la prepararea maionezei de casa.

Cand am ocazia sa primesc oua de la tara prefer sa fac diverse deserturi cu ele, pentru ca galbenusul are o culoare mult mai intensa decat al celor din magazine.

Retete cu oua 

Chec 

Pofta buna si gatiti cu spor!

10 Response to "Retete cu oua"

  1. Haplea says:

    Frumoasa selectia!

    Anonim says:

    Foarte frumos si bun postul acesta, Am mancat si eu azi 2 oua, si carne dar maine vreau sa nu mananc carne dar voi manca oua cu cartofi caci acum prea mare este ispita data de postul acesta si de asemenea mi-ai dat idee despre ce voi gati maine seara. Multumesc, te urmaresc cu drag in fiecare zi.

    Danutza says:

    Tare ma bucur ca iti plac ideile mele si ca ma urmaresti :)

    Sa ai spor si pofta maine! Te pup!

    Danutza , tare bine-ai facut postand selectia asta minunata ; de multe ori imi prisosesc ouale de la ,,doamnele" mele si ma gandeam mereu cum sa le prepar ... in afara de oua umplute si oua ... am uitat cum se numesc , dar sunt acele oua coapte intr-un sos de rosii aromat :))

    Ideile de retete cu oua sunt binevenite pentru ca plac tuturor!

    Ideile de preparate cu oua sunt binevenite oricand pentru ca sunt delicioase!

    Danutza says:

    Diana, asa e, uneori trebuie sa mai consumam ouale stranse prin frigider si e bine sa avem diversitate, ca ne tot saturam de oua umplute :D In sos de rosii nu am facut, dar mi-ai dat o idee foarte buna :D

    Pup :*

    Danutza says:

    Teo, asa e! Cam avem nevoie de ele prin multe retete si mai sunt si gustoase :D

    Pup :*

    Ce selectie ispititoare,una mai buna decat alta;bravo Danutza!!pup!!

    Danutza says:

    Multumesc mult!! Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.