Retete cu gutui



Toamna este sezonul gutuilor si putem sa pregatim o multime de bunatati cu ele. De la conserve, gen compot, peltea, dulceata, pana la deserturi, feluri principale, salata etc.

Trebuie doar sa ne lasam imaginatia libera si sa fim deschisi la gusturi si combinatii noi :) 

Gutuile sunt bogate in vitaminele B, C, E, in potasiu, calciu, magneziu, fier. Cu 63 de calorii/100 g, gutuile asigura succesul in curele de slabire.

Mancata dimineata, pe stomacul gol, gutuia iti intareste gingiile si-ti remineralizeaza dintii, te ajuta sa elimini toxinele din organism si sa scapi de oboseala.

Datorita cantitatii mari de vitamina C din compozitie, sucul de gutui te protejeaza contra infectiilor de sezon, raceli si gripa, si totodata inhiba dezvoltarea de microelemente care declanseaza hepatita.

Sucul de gutuie, cate un pahar, zilnic, timp de o luna, ajuta ficatul in caz de hepatita. Sucul se recomanda ca tratament si in bolile pulmonare, dar si cand ne doare in gat, tusim sau ne curge nasul.

Sub forma de salata in combinatie cu mere, morcov si miere de albine, gutuile se recomanda dimineata, la micul dejun, in caz de probleme hepato-biliare.

Gutuia are proprietati antidepresive. Suferinzilor li se recomanda cate o lingura de dulceata de gutui dupa fiecare masa. 

Eu astazi va propun cateva retete gustoase cu gutui, sper sa le incercati si voi :)

Retete cu gutui
 














8 Response to "Retete cu gutui"

  1. numai idei bune si delicioase, bine gandit ;)))

    adnia says:

    gutuile...my love!

    Danutza says:

    Multumesc Alice! Am cateva gutui abia culese, sper sa-mi mai vina ceva idei si le pun pe lista :)

    Pup:*

    Danutza says:

    Adnia, in copilarie nu mancam deloc gutui ca nu-mi placea gustul :))
    Acum le ador, mai ales coapte...mmm :)

    Pup:*

    Gutui amarui cu puf galben ca de pui.
    Le ador pur si simplu!Imi place sa le consum proaspete!
    Pup cu drag!

    Danutza says:

    Asa este, am uitat de poezie :) Chiar ca gutuile sunt pufosele si asa aromate :)

    Pupici :*

    ......si gutui amarui,cu puf galben ca de pui"mai stii poezia??ce-mi plac preparatele cu gutui;si eu am cateva retete mai deosebite cu gutui!!
    Pup Danutza!!

    Danutza says:

    Daa, mi-am amintit poezia :) Gutuile sunt pentru mine un simbol al toamnei, alaturi de struguri, nuci, muraturi :)

    Vin cu mare drag sa ma inspir de la tine, caci mai am vreo 4-5 gutui si musai sa le trasform in ceva gustos!

    Pupici :*

Trimiteți un comentariu

Multumesc pentru comentarii! Cele anonime si necivilizate nu sunt permise pe acest blog!

© Continutul acestui blog (imagini + text) constituie proprietatea autorului si nu poate fi folosit integral sau partial fara permisiunea acestuia, in concordanta cu legea nr 8/1996, privind dreptul de autor si drepturile conexe.